Календарне
планування 7 клас хімія
№ з\п
|
Тема уроку
|
Дата
|
1.
|
Вступ. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі.
|
|
2.
|
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному
кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
|
|
3.
|
Пр.1 Правила безпеки під час роботи у хімічному кабінеті. Прийоми
ознайомлення з лабораторним посудом,
штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття.
|
||
4.
|
Фізичні тіла. Матеріали.
|
|
5.
|
Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини.
|
|
6.
|
Спостереження та експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 1. Ознайомлення з
фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
|
|
7.
|
Чисті речовини і суміші(однорідні й неоднорідні). Способи розділення
сумішей.
|
|
8.
|
Пр.2 Розділення неоднорідної суміші.
|
|
9.
|
Урок узагальнення
|
|
10.
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи.
|
|
11.
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
|
12.
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
13.
|
Хімічні формули речовин. Прості й складні речовини. Багатоатомність
речовин. Лабораторний дослід 2.
Ознайомлення із зразками простих і складних речовин.
|
|
14.
|
Метали й неметали. Металічні й неметалічні елементи.
|
|
15.
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за
валентністю елементів.
|
|
16.
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
|
17.
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою
|
|
18.
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|
19.
|
Фізичні й хімічні властивості. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
|
|
20.
|
Пр.3. Дослідження фізичних і хімічних явищ.
|
|
21.
|
Хімічні властивості речовин. Лабораторний
дослід 3. Проведення хімічних реакцій.
|
|
22.
|
Розв’язування задач.
Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
|
|
23.
|
Захист навчальних
проектів:
-
хімічні знання
в різні епохи;
-
хімічні явища
в природному довкіллі;
-
хімічні явища
в побуті;
-
використання
хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах;
-
речовини й
хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
|
|
24.
|
Урок узагальнення знань по темі
«Початкові хімічні поняття»
|
|
Тема 2. Кисень
|
||
25.
|
Повітря, його склад.
|
|
26.
|
Оксиген. Поширеність оксисену в
природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні
властивості кисню.
|
|
27.
|
Закон збереження маси речовини під час хімічних реакцій. Схема хімічних
реакцій.
|
|
28.
|
Хімічні рівняння.
|
|
29.
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
|
|
30.
|
Пр.4 Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його
наявності.
|
|
31.
|
Хімічні властивості кисню; взаємодія з простими речовинами(вуглець,
сірка, магній, залізо, мідь)
|
|
32.
|
Контрольна робота за І семестр.
|
|
33.
|
Поняття про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання)
|
|
34.
|
Взаємодія кисню з складними речовинами(повне окиснення метану, гідроген
сульфіду, глюкози)
|
|
35.
|
Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин.
|
|
36.
|
Колообіг оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування
та біологічна роль кисню.
|
|
37.
|
Захист навчальних
проектів:
- проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її;
- дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під
час занять.
|
|
38.
|
Узагальнення й
систематизація знань.
|
|
Тема 3. Вода
|
||
39.
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості води.
Вода – розчинник.
|
|
40.
|
Розчини і його компоненти; розчинник, розчинена речовина.
|
|
41.
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення
розчину. Взаємодія води з оксидами. Лабораторний
дослід 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками
розчинених речовин.
|
|
42.
|
Поняття про гідрати оксидів; кислоти, основи. Поняття про індикатори.
|
|
43.
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
|
44.
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.
|
|
45.
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
|
|
46.
|
Узагальнення й
систематизація знань.
|
|
47.
|
Підготовка до контрольної роботи.
|
|
48.
|
Контрольна робота за ІІ семестр.
|
|
49.
|
Захист навчальних
проектів:
-
проблема
забруднення чистоти водойм;
-
дослідження
якості води з різних джерел;
-
дослідження
фізичних і хімічних властивостей води;
-
Способи
очищення води в побуті.
|
|
50.
|
Підсумковий урок.
|
|
51.
|
|
|
52.
|
|
|